items - € 0,00

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

 

Op de website wordt alles over Houtmijn kort en bondig uitgelegd. Af en toe zijn er toch nog vragen over diverse zaken en die wil ik op deze pagina uitgebreider behandelen. Na het lezen van deze informatie krijgt u ook meer inzicht waarom we bepaalde dingen doen of niet doen.

Ik heb een bestelling geplaatst wat nu?

Als eerste krijgt u van ons systeem een bevestiging van de bestelling. Krijgt u die niet binnen 2 minuten dan heeft u een verkeerd mail adres ingevuld. Bericht ons hier over zodat wij uw mail adres aanpassen in de order. Kijk ook even in uw spamfilter heel soms komt hij daar binnen. Als u betaald heeft met Ideal dan is de order gelijk bevestigd. Als u gebruik maakt van de optie bank overschrijving, dan kunt u de betaling overmaken naar Meumo: NL54INGB 0694790745

Bij andere manieren van betalen zal de order zo snel mogelijk bevestigd worden. U ontvangt dan de gegevens om de factuur zelf over te maken, dan wel meer informatie over het ophalen.

Bezorgen en kosten

Houtmijn heeft er voor gekozen meubels aan te bieden voor scherpe prijzen, u betaalt uitsluitend wat u koopt. Voor het versturen van meubels hebben we gezocht naar een scherp tarief (€ 39,95) dat voor iedere klant gelijk is. Bij dit scherpe tarief voor vrachtkosten is het zo dat er 1 chauffeur op de wagen zit. Omdat deze chauffeur tijdens de route her en der vracht bij laad, is het niet mogelijk om verpakkingsmateriaal mee retour te geven. De goederen worden bij u naar binnen gebracht, tot in de gewenste kamer, (indien dat mogelijk is). Mocht u toch wat meer service willen, Dan kunt u dat regelen met de vervoerder, het tarief is € 3.75 ex. btw per 5 minuten. Kosten van takelen en overige handelingen anders dan het normaal bezorgen gaan altijd in overleg en komen voor rekening van de klant.

Ondanks dat wij hele lage transportkosten bereken kunt er bij ons zeker van zijn dat u niet in dit soort problemen beland.

Ik heb betaald wanneer komen mijn spullen?

Zodra wij uw betaling hebben gezien gaat er direct een opdracht uit naar de vervoerder die het beste bij uw bestelling past. U krijgt per mail een kopie van de ophaal opdracht zodat u weet dat er aan de order gewerkt wordt. Binnen enkele dagen volgt er een afspraak voor levering in overleg met u.  

Het kan gebeuren dat uw betaling pas gezien wordt als de vervoerder net bij ons weg is, dan duurt het drie tot zeven werkdagen eer hij weer komt één en ander afhankelijk van hoe ver u van Nieuw Vennep vandaan woont. In die dagen wordt uiteraard wel al toegewerkt naar een afspraak voor levering. Betalingen gedaan met Ideal zijn bij ons binnen 1 minuut zichtbaar en zullen dus sneller verwerkt worden. 

Ik wil contact met de transporteur

Op het moment dat uw order bij de vervoerder is aangemeld krijgt u daar een bevestiging van. In die bevestiging staan de gegevens van de vervoerder in kwestie. De vervoerder neemt vanzelf contact met u op. Als u op voorhand nog andere vragen heeft bel dan even of stel de vraag in uw bestelling, bij opmerkingen.

Ik wil de bestelling komen afhalen hoe nu verder?

Direct na het bestellen ontvangt u de order, als u beantwoord met vermelding van de datum en tijd dat u wilt komen halen dan zullen we dat gelijk bevestigen. Er is altijd ruime gelegenheid om spullen op te halen maar bel of mail altijd even van te voren.

Ik wil bij aflevering betalen 

Sommige klanten vinden het eng om alles van te voren alles te betalen. Betalen aan de wagen brengt allerlei extra kosten met zich mee. Vervoerders gaan niet graag met contant geld over straat. 

Bij de betaalopties hebben we deze mogelijkheid niet aangegeven omdat de andere betaalopties de voorkeur hebben. Mocht u toch van deze optie gebruik willen maken, kies dan voor "bezorg mijn bestelling" en bij de opmerkingen schrijft u `ik betaal aan de chauffeur`. Niet alle wagens hebben een pin aan boord dus u betaalt gepast contant.

De keuze voor de standaard betaal opties is dus puur gekozen om extra werk en kosten te besparen, ook voor de klant. 

Bestellingen retour sturen of annuleren

Iedereen die op internet koopt heeft wettelijk het recht om de bestelling zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retour te sturen. Daar houden wij ons gewoon aan. Het enige is dat u zelf opdraait voor de transportkosten. Meer info over kopen op afstand op consuwijzer. Wij raden u dus aan om een wel overwogen beslissing te nemen en bij twijfel belt u Houtmijn gewoon op, ook in de avond en in het weekeinde. 

Let bij andere webwinkels op hoe dit retourrecht werkt! Vaak moet u het retourneren zelf regelen, wat nogal een gedoe is. Geen enkel transportbedrijf zit te wachten op een éénmalige opdracht zodat u altijd meer dan de hoofdprijs moet betalen. (pakketpost is altijd gelimiteerd aan afmetingen en gewicht)

Alleen mobiel bereikbaar 

Er zijn tegenwoordig nog websites die waarschuwen dat het vreemd is als een webwinkelier alleen een 06 nummer hanteert. Die stelling is wel zo jaren 90. Houtmijn is mobiel (06 54 61 62 73) veel beter bereikbaar, dan menig ander bedrijf met 5 vaste lijnen en 10 doorkiesnummers! De meubels staan verspreid over twee grote loodsen dus een vaste lijn is helemaal geen goede optie.  

Waarborgfonds en keurmerk

Houtmijn is niet aangesloten bij een waarborgfonds noch hebben wij een keurmerk. Ik vind dat het niets toevoegt en dat blijkt wel uit dit topic van tros radar. Een waarborgfonds is een instelling die u vertelt of wij goed werken. Als u wilt weten of Houtmijn goed werkt dan kunt u het beste zelf met Houtmijn bellen. 

Kopen doe je op gevoel, bij iemand die prettig overkomt, die weet waar hij over praat, mooie spullen levert voor scherpe prijzen. Niet omdat een waarborgfonds een database bij houdt met verouderde informatie, dat voegt weinig toe. Mijn bedrijf staat al sinds 1989 in de kamer van koophandel geregistreerd onder dezelfde naam, dat zou niet lukken als wij iedereen oplichten en met de pet er naar gooien. En als er uiteindelijk iets mis gaat wat heeft u dan aan het waarborgfonds? Juist helemaal niets! Vandaar dat wij er niet aan mee doe. Het hele tros radar forum staat vol met klachten over waarborg winkels.

Het is raadzaam eerst daar te kijken eer u beslist ergens te kopen. Inmiddels zijn er af en toe klanten die een beoordeling over Houtmijn schrijven, dat werkt beter dan een keurmerk. 

Update: er is zojuist weer een nieuw onderzoek gedaan naar keumerken waarin gepleit wordt voor een keurmerk voor keurmerken. 

http://www.twinklemagazine.nl/weblog/2012/04/heeft-een-e-keurmerk-nog-waarde/index.xml

Update: De databases van webshops met keurmerk zijn lek! Zelfs de keurmerk websites zijn onveilig!

http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2013/04/veiligheidslekken-bij-gecertificeerde-webwinkels/index.xml

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gkxkP6wwKZg

Betalen van uit het buitenland

Kies bij het bestellen voor de betaal optie ik maak het zelf over. Zodra wij uw order bevestigen ontvangt u de IBAN en BIC codes vanzelf. Voor betalingen vanuit België kunt u gebruik maken van MR. Cash.

Ideal werkt niet

Houtmijn werkt met multisafepay. Betalingen die niet goed zijn afgerond zijn, worden door Multisafepay herbevestigd. U krijgt vanzelf een link met een herinnering om de betaling alsnog af te ronden. Verder zijn er nog nooit problemen geweest met Ideal. Een fout kan komen door dat u ergens in het proces terug bent gegaan via backspace of iets dergelijks. 

ideal_logo2

 

Hoe zit het met privacy en mijn gegevens die ik invul op de site

De gegevens die u invult op de site worden uitsluitend gebruikt door Houtmijn. Uiteraard krijgt de vervoerder ook uw n.a.w. gegevens.